Rabu, 3 Ogos 2016

Bekas pencil color

Assalammualaikum

   Sudah agak lama saya tidak menulis blog kesayangan ini. Terlalu terhad masa saya ketika ini, walaupun terlalu rindu untuk berkongsi aktiviti saya. Untuk pagi yang mulia ini saya kongsikan bekas "pencil color" jenis gulung. Ini kerana anak saya kalau kotak "pencil color" tu boleh bertahan hanya 2 minggu paling lama. Selepas itu berterabur semua "color". 

    Jadi saya menggunakan lebihan kain seluar jeans untuk membuat bekas "pencil color roll".  Bukan kain jeans sahaja kitar semula, malah kain "cotton" juga yang lebihan. Sessi penjimatan isi rumah.



Bila "pencil color" sudah pendek, boleh terbalikkan begini.
Untuk lekat bekas ini, saya menggunakan velcro. Tidak perlu ikat2 sebab anak saya hanya tadika.

Dah boleh simpan dalam beg.

Semoga dapat memberi idea kepada rakan-rakan. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan